Tworzenie filmów reklamowych stało się ostatnio prawdziwym trendem, ale i wyzwaniem. Chyba każdy dział marketingu otarł się o ten proces. Aby stworzyć nawet krótki filmik reklamowy potrzeba zdecydowanie więcej czasu i poświęcenia aniżeli w przypadku prostej grafiki. Chcąc uzyskać zadowalający efekt, musimy przygotować kreację, która będzie ciekawa i oryginalna. O tym jak nakręcić profesjonalny spot reklamowy pisałem tutaj. Wpis ten dotyczy reklamy Twojego sztandarowego produktu lub usługi. W tym artykule chciałbym rozszerzyć temat, pokazać Ci, że komunikację firmy można oprzeć na filmach, a przez to wyprzedzić konkurencję o kilka kroków. 

Facebook i Instagram stawiają na rolki 

Najbardziej popularnym kanałem komunikacji z klientami są social media. Prawie każda firma prowadzi konto na Facebooku i Instagramie. W dobie rosnącej popularności TikToka, uniwersum Marka Zuckenberga postanowiło wprowadzić rolki do swoich aplikacji. Rolki to nic innego jak wall, składający się tylko z filmów. Właściciel Facebooka zapowiedział, że w przyszłości jego portale będą w całości oparte o video. A więc może się okazać, że dzisiejsza komunikacja z klientami zmieni się o 180 stopni. Dotychczas większość wpisów to teksty pisane i grafiki. Sporadycznie firmy decydują się na video. Czy jesteś gotów na tę zmianę? Czy w swoim teamie macie już przygotowaną strategię? Choć tworzenie filmów nie jest łatwe to nie taki diabeł straszny jak go malują. Jeśli już teraz zaczniecie wprowadzać treści video do swojej komunikacji to po pierwsze: zdobędziecie większe zasięgi, a po drugie: będziecie mieli szansę wyprzedzić konkurencję, gdy zapowiedziane zmiany wejdą w życie. 

Filmy reklamowe dla firm w 2022 roku 

Gdy myślimy o reklamie video, zazwyczaj mamy przed oczami film wizerunkowy, w którym prezes opowiada o firmie a dodatkiem są plansze reklamowe. Taka forma reklamy w dalszym ciągu konwertuje i zyskuje dużo więcej reakcji niż grafiki czy teksty. Jednak możliwości jest więcej… Poniżej pokażę Ci kilka rozwiązań. 

Serial komediowy z firmą w tle 

W ubiegłym roku wraz z agencją STAR MANAGER, wyprodukowaliśmy serial komediowy, którego akcja dzieje się na terenie jednej z bielskich firm. Hydro, bo o tej firmie mowa, to przedsiębiorstwo działające w branży hydrauliki siłowej. Co tu dużo mówić – nie jest to “sexi” branża. Jednak odwaga i otwartość na nowe pomysły kadry zarządzającej, pozwoliły zrealizować tę produkcję. 10-odcinkowy serial, zebrał niesamowity feedback w branży. Ilość obserwujących na Facebooku i YouTube poszybowała w górę. Mimo że filmy nie generowały setek tysięcy wyświetleń, to stały się viralem w branży – a o to właśnie chodziło! Poniżej jeden z odcinków.

„CIŚNIENIE NA MIŁOŚĆ” odc. 9 pt. „Budowa” [Kabaret Czesuaf] 

Relacja video z wydarzenia 

Każda firma obchodzi swoje jubileusze, konferencje czy zebrania. Wydarzenia te, to idealne miejsce do zebrania contentu. Filmy, które możemy zrealizować podczas jednego eventu: 

  • Relacja z wydarzenia, czyli kilkuminutowy reportaż pokazujący najważniejsze elementy eventu. 

Przykład: Największy Event Twój Prawnik 24 – listopad 2021 

  • Wypowiedzi kadry zarządzającej oraz klientów czy firm współpracujących. 

Przykład: Twój Prawnik 24 – dlaczego warto z nami współpracować? 

  • Ujęcia siedziby – nie raz zdarza się, że wydarzenie odbywa się w centrali. To idealny moment, żeby zebrać materiały z drona oraz wewnątrz firmy. Wtedy wszystko jest starannie przygotowane na przybycie gości. ? 

Jak widzisz, możliwości jest wiele. Podczas jednego wydarzenia, możemy zebrać materiały na przynajmniej 3 filmy, aby później wykorzystać je np. w social mediach. 

Film instruktażowy 

Zazwyczaj pracując w branży B2B twój produkt stanowi element większego projektu lub jego zastosowanie jest częścią procesu. Możesz ułatwić życie Twoim kontrahentom lub klientom, tworząc video, jak powinni korzystać z Twojego produktu. Za taki film podziękuje Ci rownież twój dział obsługi klienta, bowiem odciążysz ich od ciągłego odpowiadania na te same pytania.

Przykład: Film reklamowy dla firmy Arsanit – jak stosować produkty do hydroizolacji. Hydroizolacja Arsanit 

Filmy reklamowe u klienta 

Znam wiele firm, które tworzą świetne rzeczy, ale nie chwalą się tym. Jeśli Twój produkt nie jest bezpośrednio sprzedawany na półkach sklepowych, a stanowi część większego projektu – powiedz o tym światu. Zaproponuj twoim kontrahentom, że stworzysz dla nich film reklamowy, a przy okazji wykorzystasz go do swojej promocji. Krótki film reklamowy u klienta to świetny content! Bardzo dobrze wykorzystuje to firma IPB Decoration, dla której stworzyłem video pokazujące ich produkt, zamontowany u klienta.

Przykład: Garden of Light in Castle Książ 

Jak widzisz tworzenie filmów reklamowych wcale nie musi ograniczać się do filmu wizerunkowego. Mam nadzieję, że podrzuciłem Ci kilka dobrych porad i pojawiły się pierwsze pomysły. Rozwiązań jest dużo więcej – zapraszam Cię do kontaktu, opisz swoją firmę, a chętnie przygotuję dla Ciebie kilka propozycji.