Zacznę od mocnej tezy: w 2022 roku film reklamowy to konieczność! Statystyki prowadzonych kampanii na Facebooku i Instagramie pokazują jasno, że video najlepiej konwertuje. W wielu przedsiębiorstwach nagrywanie filmów reklamowych odgrywa kluczową rolę w planowaniu strategii. Trend ten jest na tyle silny, że nie należy mu się opierać, tylko szybko do niego dołączyć i działać. Filmy reklamowe dla firm to ogromna szansa, ale i wyzwanie. Dlaczego wyzwanie? Ponieważ produkcja filmów reklamowych to ciężki kawałek chleba, do którego trzeba się solidnie przygotować. Ale o tym kiedy indziej, a raczej gdzie indziej. Można o tym przeczytać np. tutaj.  Jeśli jednak dalej cię nie przekonałem, że warto zainwestować w film reklamowy, poniżej przedstawiam moją listę korzyści wynikających z realizacji filmów.   

Nagrywanie filmów reklamowych – korzyści

 1. Budowanie społeczności  

Niezależnie od branży w jakiej działasz, bez społeczności twój biznes nie będzie się rozwijał. Potrzebujesz stałych widzów, którzy z zaciekawieniem śledzić będą twoje social media. Mimo iż w chwili publikacji, osoby te nie będą Twoimi potencjalnymi klientami, to w przyszłości może się to zmienić. Jeśli tylko zrodzi się w nich potrzeba skorzystania z produktu lub usługi z twojej branży, możesz być pewny że zgłoszą się właśnie do Ciebie. Filmy reklamowe dla firm to paliwo ich biznesu.  

2. Łatwość pokazania zaawansowanych funkcji produktu  

Nie raz szukając produktu, natrafiam na rozbudowany Landing Page. Mam wrażenie, że strona ta ciągnie się w nieskończoność. Piękne hasła, wizualizacje i zbijanie obiekcji – scrollowaniu nie ma końca… A gdyby tak te wszystkie informacje pokazać na filmie i uprościć cały proces? Film daje tę przewagę nad treścią pisaną i graficzną, że w o wiele krótszym czasie możemy przekonać odbiorcę do zakupu. Do dyspozycji mamy kamery 360, lektora oraz muzykę. Dodatkowo wypowiedź prezesa lub konstruktora zwiększy autentyczność i w minutę przekażemy wszystko, co niezbędne, aby klient podjął decyzję o zakupie.  

3. Promowanie przez najpopularniejsze platformy  

Video jest dobrze promowane i będzie. Najpopularniejsze platformy takie jak Facebook, YouTube czy TikTok stawiają na filmy i to się nie zmieni. Ich layouty są przystosowane właśnie pod ten format. Ciekawostką jest Instagram, na którym przez lata dominowały zdjęcia – teraz się to zmienia. CEO Instagrama wprowadzili tzw. Rolkę. Jest to Feed, na którym pojawiają się tylko treści video. W tej chwili nagrywanie filmów reklamowych na TikToka nie kojarzy się już z “cringem” ale świadomością, że ta platforma w przyszłości sprofesjonalizuje się, i firmy, które będą prowodyrami w tej dziedzinie trafią prosto do TOPbiznesów!  

4. Oddziaływanie na zmysły  

Zauważ, że film jest jedyną formą reklamy, która oddziałuje na więcej niż jeden zmysł. Nagrywanie filmów reklamowych ma podwójną moc! W jednym czasie działamy na nasz zmysł wzroku i słuchu. Jest to podwójny bodziec, który daje nam przewagę nad tradycyjnymi reklamami wizualnymi czy dźwiękowymi.  

5. Skracanie dystansu z klientami  

Nic tak dobrze nie przekaże emocji i życzliwości jak krótkie video. Produkcja filmów reklamowych zdecydowanie skraca dystans z twoją widownią. Suchy komunikat prasowy nigdy nie zdobędzie takiego zasięgu jak video, w którym prezes opowiada o podsumowaniu rocznym czy zapowiada nowy produkt. W ostatnim czasie wiele firm chce być “cool” i docierać do młodych ludzi, rekrutując ich np. na stanowiska informatyczne. Systematyczne prowadzenie kanału na YouTube czy Live na Facebooku przybliżą was do tego kroku i sprawią, że nowy narybek zgłosi się sam.   

6. Wiele pól eksploatacji 

Sporo wspominam tutaj o emisji w social mediach. Jednak film reklamowy, można rozdystrybuować szerzej. Ekrany LED w ostatnich latach przeżywają prawdziwy przeskok technologiczny. Najlepsze, czyli te, które są zwykle zamontowane w centrach miast, wyświetlają obraz w bardzo dobrej jakości. Innym, ale równie ważnym miejscem, gdzie powinno pojawić się Twoje video, są targi branżowe.

7. Content na lata  

Inwestycja w nagrywanie filmów reklamowych to inwestycja na lata. Jeśli Twoja firma i jej produkty nie zmieniają się co roku, dobrze zrealizowany film reklamowy może być użyteczny przez wiele lat. Na uwagę zasługuje tutaj nagrywanie filmów promocyjnych w rozdzielczości 4K, to dzięki niej twój film będzie wyglądać dobrze i za 5 lat.   

8. Prezentacja firmy w minutę  

Nikt z nas nie lubi obszernych i długich prezentacji w Power Poincie. Alternatywą do nich może być film. Zapewniam Cię, że krótka, minutowa projekcja na spotkaniu zrobi wrażenie na twoich przyszłych kontrahentach – zaciekawi ich, a nie zanudzi. Plik z filmem możesz zuplodować np. na YouTube i w każdej chwili podesłać link.  

9. Integracja i przywiązanie pracowników  

Nagrywanie filmów reklamowych w firmie to zawsze duże wydarzenie. Nie rzadko w filmie występuje kadra zarządzająca, menadżerowie oraz pracownicy. Do każdej z tych osób jest to niecodziennie wydarzenie. Pracownicy, którzy wystąpią w filmie, automatycznie poczują się docenieni i bardziej przywiązani do firmy. A sam plan filmowy to często świetna zabawa i możliwość bliższego poznania osób współpracujących.  

10. Szlifowanie sztuki wystąpień publicznych  

Lęk przed wystąpieniami publicznymi to jeden z podstawowych problemów podczas nagrań. Rozwiązanie jest tylko jedno – stała praktyka. Każda chwila przed kamerą przybliża cię do bycia dobrym mówcą. W dobie stawiania na personal brand, musisz opanować sztukę wystąpień publicznych. A jedną z jej form jest właśnie nagrywanie filmów.  

11. Zwiększenie sprzedaży  

Korzyść, którą specjalnie zostawiłem na sam koniec. Jest to jeden z głównych celów nagrywania filmów reklamowych. Korzyść niepodważalna i sprawdzona.   

 

Nagrywanie filmów reklamowych – podsumowanie 

 

Mam nadzieję, że przekonałem cię lub przynajmniej przybliżyłem do stworzenia filmu reklamowego dla twojej firmy. Pamiętaj, że nagrywanie filmów reklamowych to nie praca dla jednej osoby. Jeśli chcesz uzyskać pożądany efekt, zaproś do współpracy profesjonalistów z tej dziedziny.  

  

Polecam się ?